Josep Pla i Casadevall

De Viquidites

Dreceres ràpides: navegació, cerca
Josep Pla i Casadevall
Josep Pla i Casadevall
Vegeu també...
Wikipedia-logo.png Biografia a Viquipèdia
Commons-logo.svg Multimèdia a Commons

Josep Pla i Casadevall (1897 - 1981) fou un escriptor i periodista català.

[edita] Cites

[edita] Verificades

  • L’adjectivació de Shakespeare és prodigiosament poètica i exacta, a una alça damental elevadíssima.
  • Quan s'arriba a una masia i es demana per parlar amb algú, sovint us responen: la persona que demana ha anat a donar menjar a les gallines... Magnífic! És la millor notícia que es pot tenir!
    • Font: citat a Gallines (Avui, 19 de juliol del 2008).
    • Notes: segons la font citada, potser les últimes paraules que va escriure Josep Pla.

[edita] Sobre altres escritors

  • Ayala té la voluta de la frase castellana, posseix l'esperit i la forma del castellà —cosa que ni Baroja ni Azorín no tenen— d'una manera naturalíssima
  • Baroja ha escrit, de segur, els millors retrats i, sens dubte, els millors paisatges que s'han escrit en llengua castellana.
  • El defecte de Baroja és que és un home d'adjectiu lleuger. De vegades judica, adjectiva, lleuregament —els llença com els ases els pets.
  • Unamuno ha donat una conferència (política) a l'Ateneu de Madrid sobre l'ànima. Quin delirant galimaties és aquest home i aquest país!
En altres llengües