Sigmund Freud
Aparença
| Projectes germans | |
|---|---|
|
| |
|
| |
| Dades biogràfiques | |
| Naixement |
Příbor, 6 de maig de 1856 |
| Mort |
Londres, 23 de setembre de 1939 (83 anys) |
| Ocupació | Psicoanalista, neuròleg i assagista |
Sigmund Freud (Freiberg, Moràvia, 6 de maig de 1856 - Londres, Regne Unit, 23 de setembre de 1939) fou un neuròleg austríac que va començar a interessar-se en la hipnosi i en com podia utilitzar-se per a ajudar els malalts mentals.
Citacions
[modifica | modifica el codi]- «Els bons són aquells que s'acontenten amb somniar allò que els dolents fan realitat.»[1]
- «Existeixen dues maneres de ser feliç en aquesta vida: una és fer-se l'idiota i l'altra és ser-ho.»[1]
- «El primer requisit de la civilització és la justícia.»[1]
- «El preu que paguem per la nostra civilització avançada és una pèrdua de felicitat a través de la intensificació del sentiment de culpa.»[1]
- «Els homes són més morals del que pensen i molt més immorals del que es poden imaginar.»[1]
- «On va un pensament quan s'oblida?»[1]
- «La majoria de gent no vol llibertat realment, perquè la llibertat implica responsabilitat i la majoria de gent tem la responsabilitat.»[1]
- «Un és amo del que calla i esclau del que diu.»[1]
- «La por a les armes és un signe de retard sexual i maduresa emocional.»[1]
- «La veritat al cent per cent és tan rara com l'alcohol al cent per cent.»[1]
- «La meta de la vida és la mort.»[1]
- «La immortalitat significa ser estimat per molta gent anònima.»[1]
- «Ningú no se salva de ser un ésser de conflicte: el conflicte no és la malaltia; la malaltia és més aviat quan aquests conflictes queden com enquistats.»[2]
- «La funció de l'analista és la d'escoltar el pacient i ajudar-lo a trobar les paraules, l'expressió, dels seus sentiments, de les seves idees, del que li passa.»[2]
Referències
[modifica | modifica el codi]Bibliografia
[modifica | modifica el codi]- Beltran, Adolf. 100 notícies d'un segle (en català). Barcelona: Pòrtic, 2000. ISBN 8473066413.