Albert Boadella i Oncins
Aparença
|
Albert Boadella en un acte de UPyD (2008) | |
| Projectes germans | |
|---|---|
|
| |
|
| |
| Dades biogràfiques | |
| Naixement |
Barcelona 30 de juliol de 1943 (83 anys) |
| Ocupació | Director de teatre, escriptor, actor, director de cinema, mànager de teatre, realitzador i dramaturg |
| Drets d'autor | |
|
| |
Albert Boadella i Oncins (Barcelona, 1943) és un actor, dramaturg i director català de la companyia de teatre Els Joglars.
Citacions
[modifica | modifica el codi]- «El nacionalisme català no accepta la realitat, és un món virtual, la Catalunya real no li interessa.»[1](en castellà) El nacionalismo catalán no acepta la realidad, es un mundo virtual, la Cataluña real no le interesa.
El País, 18 de juliol de 2006
- «La democràcia i el nacionalisme són coses, en el cas de Catalunya. incompatibles.»[1](en castellà) La democracia y el nacionalismo son cosas, en el caso de Cataluña, incompatibles.
El País, 18 de juliol de 2006
- «Les comunitats emmalalteixen com les persones. Hi ha gent que es creu Napoleó i hi ha comunitats que sobtadament es consideren nació.»[1](en castellà) Las comunidades enferman igual que las personas. Hay gente que se cree Napoleón y hay comunidades que repentinamente se consideran nación.
El País, 18 de juliol de 2006
- «Possiblement el servei meteorològic -de la televisió pública catalana- és el que fa millor servei, ja que darrere del presentador, i durant deu minuts, apareix en pantalla el mapa de l'imperi, que comença pel Nord a Perpinyà i acaba pel sud ratllant amb Múrcia.»[1](en castellà) Posiblemente el servicio meteorológico -de la televisión pública catalana- es el que hace mejor servicio, ya que detrás del presentador, y durante diez minutos, aparece en pantalla el mapa del imperio, que empieza por el Norte en Perpignan y acaba por el Sur rayando con Murcia.
El País, 18 de juliol de 2006
- «El que necessita Catalunya és tocar el dos d'Espanya i deixar-nos tranquils d'una puta vegada.»[2](en castellà) Lo que necesita Cataluña es largarse de España y dejarnos tranquilos de una puta vez.
ABC, novembre de 2010Opinió sobre les Eleccions al Parlament de Catalunya (2010)
- «Hi ha un parell de generacions educades en l'odi a Espanya i és molt difícil el retorn a la necessària trama sentimental que cal unir al conjunt d'una Nació.»[3](en castellà) Hay un par de generaciones educadas en el odio a España y es muy difícil el retorno a la necesaria trama sentimental que debe unir al conjunto de una Nación.
ABC, 10 de març de 2011Opinió sobre l'augment de l'independentisme català
- «Els majors defensors del nacionalisme català els he trobat a Madrid.»[3](en castellà) Los mayores defensores del nacionalismo catalán los he encontrado en Madrid.
ABC, 10 de març de 2011
- «Les mans d'un mascle no han d'estar quietes per estar quietes precisament. De lo contrari els humans no existiríem com a espècie.»[4]
Twitter, 6 de setembre de 2019 — Albert Boadella
Referències
[modifica | modifica el codi]- ↑ 1,0 1,1 1,2 1,3 «Albert Boadella: "El nacionalismo catalán es incompatible con la democracia" consulta=29 febrer 2012». El País. Madrid: Ediciones El País, 18-07-2006. Arxivat de l'original el 1457165028. [Consulta: 1332265752].
- ↑ «Elecciones Catalanas 2010 - Lo que Cataluña necesita es...». Madrid: ABC, 2010. Arxivat de l'original el 1457165028. [Consulta: 29 febrer 2012].
- ↑ 3,0 3,1 Mesonero, Julia C. «Albert Boadella: «En Madrid hallé a los mayores defensores del nacionalismo catalán»». ABC. Madrid: Diario ABC, 10-03-2011. Arxivat de l'original el 1457165028. [Consulta: 29 febrer 2012].
- ↑ «Albert Boadella trên Twitter: "Las manos de un macho no están para estar quietas precisamente. De lo contrario los humanos no existiríamos como especie.… "» (en castellà). Twitter, (06-09-2019) [Consulta: 7 setembre 2019].