Sant Feliu de Codines
Aparença
Projectes germans | |
---|---|
![]() | |
![]() | |
Dades bàsiques | |
Localització | 41°41′19″N 2°9′53″E |
Lloc web | https://santfeliudecodines.cat |
![]() |
Sant Feliu de Codines (altrament, Codines del Vallès, Sant Feliu del Pinyó) és una vila i municipi de la comarca del Vallès Oriental.
Citacions
[modifica | modifica el codi]- [A Sant Feliu] vaig entrar en contacte físic i fisiològic amb la terra, amb el camp, amb el perfum penetrant del most, amb la llengua expressiva d'un poble [...] un món espontani, curull de virtuts ancestrals i de vicis ferotges, de mots bellíssims i renecs esgarrifosos.[1]
Galeria de personatges: de Benedetto Croce a Jaume Vicens i Vives, pàg 106, 1975. — Miquel Batllori i Munné
Dites populars
[modifica | modifica el codi]- A Muntanya són cap-grossos, al Vallès són encantats, i a Sant Feliu de Codines n'hi ha alguns de barrejats.[2]
- A Sant Celoni venen oli, a Cardona venen sal, a Sant Feliu el vinagre i a Caldes fan l'enciam.[2]
- Si el núvol ve del cantó de Sant Feliu del Pinyó, tingueu-li por.[3]
Referències
[modifica | modifica el codi]- ↑ Alcoberro, Agustí. Miquel Batllori. Barcelona: Fundació Catalana per a la Recerca, 2000. ISBN 84-89570-24-8 [Consulta: 1547492005].
- ↑ 2,0 2,1 Parés i Puntas, 1999.
- ↑ Cinc mil refranys catalans i frases fetes populars, 1965.
Enllaços externs
[modifica | modifica el codi]